2020-04-21

Buy Poland - portal promocji polskich producentów

Polska branża mody jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się i zmieniających się dziedzin w polskiej gospodarce. Jej ogromny potencjał widać przede wszystkim w eksporcie, który na rok 2018 wyniósł blisko 32 mln złotych, ale również w rosnących nakładach na inwestycje i rozwoju parków maszynowych. Aktualna sytuacja na świecie powoduje, że producenci i projektanci marek modowych stają przed wieloma wyzwaniami. Chcąc wesprzeć polską gospodarkę, nie tylko w branży mody, ale również w innych prężnie rozwijających się dziedzinach, Zarząd Grupy MTP powołał do życia projekt Buy Poland. Jego celem na dziś jest wsparcie dla polskich producentów i umożliwienie im zdobycia kolejnych, zagranicznych kontraktów, a w przyszłości zapewnienie polskim markom jeszcze większej rozpoznawalności na światowym rynku mody.

Projekt, który powstał we współpracy z polskimi producentami i projektantami mody, ma na celu wspólne promowanie marek modowych na rynkach zagranicznych. Zebrane w jednym miejscu informacje na temat firm, kolekcji oraz ich danych teleadresowych, ma umożliwić im pozyskanie większej ilości kontrahentów z zagranicy. To doskonała okazja dla polskich firm również na przyszłość, aby ich marki stały się rozpoznawalne i pożądane na zagranicznych rynkach.

- Rozumiemy w jak trudnym momencie znajduje się obecnie polski przemysł mody. Nasze dynamiczne działania koncentrujemy na wspieraniu przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Aktywnie szukamy rozwiązań w oparciu o dane z rynku i narzędzia, którymi dysponujemy jako lider w organizacji spotkań targowych i budowania relacji biznesowych. Korzystamy z naszego wieloletniego doświadczenia oraz zasobów w postaci specjalistów od komunikacji, marketingu, handlu. W efekcie poszukiwań optymalnej w obecnych czasach formy wsparcia powołaliśmy do życia platformę Buy Poland, skupiającą producentów najsilniej rozwijających się branż gospodarki w Polsce, a wiec także branży odzieżowej i obuwniczej. Dzięki platformie zagraniczni kontrahenci w jednym miejscu znajdą firmy, które ich interesują pod kątem nawiązania współpracy biznesowej - mówi Tomasz Kobierski, prezes Zarządu Grupy MTP.

W jaki sposób działa platforma Buy Poland?
Sercem portalu jest jego rozbudowany katalog, w którym znaleźć można wszelkie, niezbędne informacje na temat producentów odzieży, obuwia, dodatków oraz skór. Polskie firmy zgłaszające się do projektu, mają za zadanie uzupełnić swoją wizytówkę oraz dodać zdjęcia najnowszej kolekcji. Strona prowadzona jest w języku angielskim, co pozwala przedstawicielom wszystkich krajów na swobodne zapoznanie się z informacjami o firmach oraz rozpoczęcie rozmów bezpośrednio z ich menadżerami, do których kontakt podany jest w wizytówce. Działalność platformy wsparta jest działaniami promocyjnymi opartymi o sieć międzynarodowych kontaktów Grupy MTP (kupcy, media, instytucje branżowe). Z czasem planowane są również kolejne działania wspierające nawiązanie relacji.

Hasło „Made in Poland”, które widnieje na metkach ubrań produkowanych w Polsce to pożądany slogan na całym świecie. Coraz więcej polskich firm otwiera lokalne manufaktury i zakłady produkcyjne, prowadząc swoje biznesy zgodnie z ideą prawdziwego rzemiosła - szycie ręczne, naturalne tkaniny odpowiednie nawet dla wrażliwej skóry i świetna jakość materiałów. Polskie produkty odznaczają się bowiem wyjątkowością materiałów, precyzją szycia, niebanalnymi krojami. Niejednokrotnie to właśnie polscy producenci są trendsetterami modowych nowości. Firmy produkujące ubrania i obuwie w Polsce dysponują profesjonalnym zapleczem produkcyjnym. Dzięki temu kontrahenci z zagranicy mają możliwość złożenia zamówień na szycie produktów bezpośrednio na ich indywidualne zlecenie oraz pod ich marką.

- Wierzymy, że platforma Buy Poland również w przyszłości, po przeminięciu ograniczeń wynikających z pandemii, stanowić będzie efektywne narzędzie wspierające rozwój biznesowy. Już w pierwszych dniach działania platforma skupiła wiodące polskie marki. Ufamy, że wzbudzi to zainteresowanie ze strony zagranicznych kontrahentów. Naszym celem jest wypracowanie wśród zagranicznych nabywców nawyku zaglądania na platformę Buy Poland w poszukiwaniu polskich producentów. Jesteśmy przekonani, że zrzeszenie polskiej branży mody w jednym miejscu pozwoli jej czerpać długofalowe korzyści. Serdecznie zachęcam do dołączenia do projektu. Głęboko wierzę w moc wspólnych działań - mówi Tomasz Kobierski, Prezes Zarządu Grupy MTP.

Patronat nad projektem objęły również Polska Izba Przemysłu Skórzanego w Łodzi oraz Ogólnopolska Izba Branży Skórzanej w Radomiu.

Stronę projektu oraz katalogi firm z poszczególnych branż, w tym również mody, można obejrzeć pod adresem buypoland.pl/en. Zgłoszenia do projektu można wysłać także do: Anna Matuszak, Specjalista ds. Relacji z Klientami, e-mail: anna.matuszak@grupamtp.pl, tel.: 603 410 223 oraz Karolina Michalak, Dyrektor Targów Mody Poznań, e-mail: karolina.michalak@grupamtp.pl, tel.: 691 031 270.